کتاب «پرونده‌ای برای میگ 25» توسط دافوس آجا منتشر می شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::کتابی با عنوان «پرونده‌ای برای میگ 25» برای رونمایی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی انتشارات دافوس منتشر می‌شود.

مدیر انتشارات دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) گفت: کتاب «پرونده‌ای برای میگ 25» نوشته رضا جهانفر از سوی این انتشارات به زودی منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال 1393 رونمایی خواهد شد.

سرهنگ حسین مومنی‌فر درباره محتوای این کتاب توضیح داد: در «پرونده‌ای برای میگ-25» به اقدامات انجام شده توسط پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش و عملکرد شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی کشور درباره این پرنده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، نیروی هوایی رژیم بعثی عراق با استفاده از هواپیمایی منحصر به فرد، مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورد. این هواپیما‌،    MiG 25 Foxbat نام داشت که به عنوان سریع‌ترین و بلندپروازترین هواپیمای جهان در آن سال‌ها شناخته شد. این جنگنده شکاری در ماه‌های ابتدایی حضور خود در جنگ علیه ایران، با استفاده از ارتفاع بالای پروازی دور از دسترس پدافند هوایی و حتی هواپیماهای رهگیر در آسمان ایران جولان می‌داد که در هشت‌سال جنگ تحمیلی، چند فروند میگ 25 توسط هواپیماهای نیروی هوایی و نیز چند فروند توسط پدافند هوایی زمین به هوا، ساقط شدند که ساقط‌شدن میگ 25 عراقی با مشارکت پدافند نیروی هوایی ارتش از دیگر موارد مورد اشاره جهانفر در «پرونده‌ای برای میگ 25» است.

مدیر انتشارات دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) درباره اهمیت نگارش این کتاب گفت: ساقط‌شدن تعدادی از هواپیماهای میگ 25 دشمن بعثی عراقی با توجه به فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده در پدافند هوایی و نیروی هوایی در سال‌های دفاع مقدس، منجر به کاهش توان نیروی هوایی دشمن در برابر دفاع هوایی ایران شد. در این کتاب علاوه بر بهره‌گیری از اسناد و مدارک دفاع مقدس از تاریخ شفاهی نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش و مصاحبه‌ بانفرات مؤثر در ساقط‌کردن هواپیماهای میگ 25 نیز استفاده شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا